Het alarm gaat af. Het eerste wat je doet wanneer je wakker wordt, is naar je theo-bril grijpen. Hij opent echt je ogen voor deze nieuwe dag en helpt je bij je zoektocht naar het koffiezetapparaat. Maar na je eerste koffie en een blik in de tuin, toont hij je de schoonheid van de wereld en de mogelijkheden van de dag.

Eens de deur uit, draaien de mensen in je buurt het hoofd bij het zien van je theo-bril. Hij opent hun ogen voor iets prachtigs en voor de mogelijkheid dat ook zij een blikvanger kunnen dragen en ervan genieten.

theo opent ogen.

Dialoges

Goede gesprekken dagen je uit met nieuwe standpunten, verrassen je met andere inzichten en doen je nadenken over jezelf. Daar ging Matali Crasset voor zitten: een interessante dialoog tussen de archetypische vorm van lenzen en een uitbreiding daarrond.

Ze zorgde voor interactie en samenspel tussen beide vormen. Het resultaat?

Een assortiment brillen dat je uitdaagt om je individualiteit te veranderen. Maar als een doorontwikkeling van de klassieke vorm die je meestal verkiest, de veiligheid van het bekende.

Klaar voor een gesprek met jezelf? Laat de dialoog beginnen…

Blurred

Genoeg gekletst. Voor personen die zich soms ongemakkelijk voelen bij te veel gepraat, bedacht Matali een manier om gesprekken te ontwijken en zich te verbergen. Blurred speelt met verborgen identiteit. Met een spetterende entree voor afleiding zorgen kan de perfecte manier zijn om jezelf dat vleugje mysterie te geven. Met hun onscherpe contouren springen deze monturen in het oog. Geen betere manier om opdringerige vragen te vermijden.

theo Exchange 305
theo Conversation 353
theo Wonton 501

The Somers Story

Wim Somers werkte aanvankelijk als opticien in een winkel. De vonk sloeg over toen hij Jamme ontmoette, zijn toekomstige vrouw. Ze droomden van een leven en een brillenwinkel samen. In 1981 openden ze Somers Optiek in het bruisende centrum van Antwerpen.

De winkel was – zoals toen gebruikelijk was – gevuld met klassieke monturen van traditionele monturenmakers en kende best wel succes. Toch voelden ze de behoefte aan iets meer, iets anders… Vrij veel mensen kwamen er over de vloer, maar liepen ook weer buiten, op zoek naar iets nieuws en unieks; opbeurend, vrolijk en leuk. En liefst met een vleugje kleur!

Die zomer rijpte er een idee dat de brillenindustrie voor altijd zou veranderen…

THEO’S VISION

We want to change the way the world looks, one smile at a time.

THEO’S MISSION

We create happiness for people’s faces.